JAKIE RABATY LUBIMY NAJBARDZIEJ?
Marki kosmetyczne kuszą nas coraz to bardziej wymyślnymi rabatami i akcjami promocyjnymi. Wszystko to ma na celu zachęcenie klientów do zakupu. Pytanie jest tylko jedno- co tak na prawdę lubią klienci? Jakiego rodzaju rabaty są dla nich najważniejsze podczas akcji rabatowych? Poniżej znajdziecie opis strategi kilku największych sieci drogeryjnych na rynku polskim.
Douglas lubuje się w jednodniowych akcjach rabatowych na cały asortyment np. noc zakupów albo rabat ważny przez 24 godziny. Rabatem 20 procentowych objęte są wtedy wszystkie produkty. Rabat o takiej wysokości jest najwyższym jaki mogą otrzymać klienci tej sieci. Ważną informacją jest to, że marka udziela wówczas zniżki wszystkim zainteresowanym tzn. nie trzeba posiadać karty klienta. Jest to, duży plus dla klientów ponieważ, nie muszą się oni martwić o to czy taką kartę posiadają czy też nie. Minusem jest mocno ograniczony czas na dokonanie zakupów i stosunkowa rzadkość takiego rabatu. Kolejnym rodzajem są akcje na pojedyncze kategorie np. na pielęgnację damską. Trwają one dłużej bo już kilka dni. Dodatkowo Douglas ma ofertę promocyjna zmieniającą się co miesiąc, w której to możemy znaleźć kilkanaście produktów w ofercie specjalnej. Najczęściej w tej ofercie goszczą bestsellery sprzedażowe. Klienci vip, którzy w sieci Douglas zostawiają stosunkowo najwyższe sumy mogą liczyć na stały rabat wynoszący 15%.
Sephora w porównaniu z jej największym konkurentem, akcje rabatowe typu 20% na wszystko robi co około 1,5-2 miesiące i trwają one około 10 dni, czyli klient nie musi się spieszyć z dokonaniem zakupów. Natomiast akcje te przewidziane są tylko dla posiadaczy kart klubu Sephora. Dzięki temu marka stworzyła sobie bazę klientów, których na bieżąco informuje o przysługujących zniżkach. Stali bywalcy mają również benefit w postaci jednorazowego 10% po każdych 4 transakcjach, ważny przez kilka miesięcy. Oprócz tego robi akcje jednodniowe tylko online dla wszystkich zainteresowanych i wtedy nie trzeba już okazywać karty klienta. Oprócz tego od czasu do czasu pojawia się oferta promocyjna na kilkanaście produktów tylko nie ma podanego czasu trwania tej promocji. Tak więc jeśli klient nie zdecyduję się od razu, to może się okazać, że na następny dzień rabat zniknie.
Podstawową różnicą pomiędzy perfumeriami Douglas i Sephora a Superpharm, Hebe, Natura i Rossmann jest wysokość maksymalnie udzielanych rabatów. Perfumerie nie przekraczają 25% na cały asortyment. Dodatkowo jeśli chodzi o drogerie internetowe tam najczęściej otrzymujemy darmową dostawę albo niższe rabaty typu 10, 15 procent.
Oceńcie sami co jest najbardziej atrakcyjne i gdzie warto kupować.
Susa
Komentarze
Prześlij komentarz